Ofte stilte spørsmål

Om Covid-19 og hvordan Danseverket forholder seg til dette/ refusjon:
Vi holder oss oppdatert på regler og anbefalinger. Vi har utarbeidet rutiner innad for alle ansatte og utad for alle som er innom. Link til smittevernsregler finner du her
Skulle DV være nødt til å stenge dørene en periode så vil digital undervisning overta; og det gir ikke krav om refusjon. Dette for å holde hjulene i gang for alle involverte; dansere og ansatte som har dette som levebrød. Les betingelser for kjøp av kurs her

Info om hvordan Covid-19 påvirker SFO-kurs: her
Info om hvordan Covid-19 påvirker kurs på Ulverud: her


– Priser
Vi har priser for 45 min, 60 min, 75 min og 90 min; og deretter kvantumsrabatter ettersom eleven går på flere. På grunn av at det er mange ulike kombinasjoner som er mulig, så på totalsum regnes pr elev. Vi har en max-pris som slår til, når eleven går på mer enn 4 kurs. Pass på å melde søsken på med samme bruker. Oversikt over priser finner du her


– Timeplanene og hva det betyr
Vi vet det er litt vanskelig å lese planene våre og at det mange navn og koder. Vi håper likevel det skal være ganske så oversiktlig:
UNG = ungdom og er for 7 klasse og oppover
Tallene: 1-2 er nybegynner/ litt øvet, og man må starte der; før 2-3 og til sist 3-4 (4 på jazz)
Barna er delt i alder + i nivå når de er 5.klasse og oppover. Nye 5.klassinger og opp begynner på nivå 1.

Nivå ung 3-4 er et nivå man ikke kan delta på uten anbefaling fra pedagogen/Danseverket. Både av aldershensyn, og evt individuelle avtaler ift ferdighetsnivå. Her tar pedagogen stilling til det nivået de mener er aller best for den enkelte elevs utvikling, for å kunne oppleve mestring og danseglede. Unntaket her er i jazz, der det er 4 nivåer (her gjelder anbefaling for nivå 4)

Veiledning til påmelding finner du her

Kompaniene har egne kriterier; her må man danse noe annet ved siden av.
Les mer om de her


– Prøvetime
Du kan så klart få lov å prøve 1 uke gratis. Du må allikevel melde deg på (spesielt pga Covid-19) og så sender du bare en mail hvis du ikke vil beholde plassen.


– Når kommer faktura?
Etter 3-4 kurs uker kommer fakturaen, Den får du på mail. Det første du får når du melder deg på er kun en ordrebekreftelse. Husk å sjekke søppelpost hvis du ikke har mottatt ordrebekreftelse ved påmelding.


– Venteliste
Vi har venteliste; skulle det bli plass etter første eller andre kursuke får du en mail av oss med tilbud om plass


– Hvor finner jeg info om forestillinger?
Oppdatert informasjon om forestillingene våre ligger alltid på nettsiden vår. Let etter riktig forestillingen under “meny”. All informasjon sendes i tillegg på e-post.


Hvor finner du oss? Veibeskrivelse
Skolebakken 5: Riksvei 4, fram til Glømmi Sport. Ta av opp på Stasjonsveien. Følg stasjonsveien forbi Nittedal ungdomsskole og gjennom den krappe svingen. Ta av Stasjonsveien etter Nybrent.

Bygningen ligger ved siden av Rotnes skole, og er en grå murbygning.

Ulverud grendeskole: Kjør forbi Hagan-senteret, videre nedover Seljeveien. Ikke ta av ned til Ulverud skole, grendeskolen er en egen liten bygning med inngang fra Seljeveien.


– Hvorfor koster dans mer enn f.eks idrett?
I motsetning til idretten står dansen for selvkost. Det vil si at vi ikke får noen faste pengestøtter, men må selv dekke inn alle utgifter. Utgiftene våre er alt fra lønn til husleie, renhold, kostymer, kontorrekvisita og så videre.

I tillegg benytter vi oss kun av dansepedagoger som har minimum bachelor-grad i Dans og pedagogikk. Disse har jobben som dansepedagog som sitt yrke og sin hovedjobb. Alle våre dansepedagoger er fast ansatte med alle rettigheter det fører med seg.

Link hvor du kan lese mer om hva du betaler for finner du her


– Dansebursdag, hva er det? Hvordan kan vi ha det?
Link til mer informasjon om dansebursdag finner du her


– Hvorfor må vi betale for å se på forestilling?
Å arrangere forestilling er kostbart. Utgifter er alt fra leie av forestillingslokaler, lydtekniker, lystekniker, kostymer, Det ligger en stor jobb bak, og våre ansatte får betalt for jobben de gjør både med forarbeidet og arbeidet under selve forestillingen.

Hovedsakelig er publikum familie av danseelevene. Hvis familien skulle fått sett gratis hadde vi ikke stått igjen med noen billettinntekter til å dekke utgiftene. Vi håper at forestillingene i sin helhet oppleves som en fin helaften/opplevelse for vårt publikum.


– Er det mye dugnader?
Vi vet at du lever i en hektisk hverdag og at det er nok å få barnet til og fra dans. Vi har derfor så og si ingen dugnadsrelaterte oppgaver som loddsalg e.l i helger og ukedager. Vi ber kun om hjelp til vår(e) stor(e) forestilling(er) som er 1-2 ganger i året. Da skal over 400 dansere på scenen, og vi er nødt til å be om noe hjelp fra dere.


– Utstyr, hva trengs?
Vi har ingen store krav annet enn at det skal være praktisk og behagelig å danse i. Vi anbefaler at det er litt tettsittende da det er lettere for våre pedagoger å gi tilbakemeldinger. Unntak av klassisk ballet hvor det skal være hvit tights, drakt og oppsatt hår. Ønsker man å være med på tåspsiss-trening etterhvert må slike sko anskaffes. 


-Har jeg automatisk plass?
Ingen plasser videreføres over sommeren, alle må melde seg på igjen hver høst. Fra høst til vår viderefører vi plasser, og man gir beskjed dersom man ikke skal fortsette 🙂 Dette minner vi også dere på!